четвртак, 18. децембар 2014.

Lako moze svako

Danas  sam kritično lose , ne dovoljno naspavan preumoran , pre zauzet  i jos štošta nešto al o tome nećemo.Pocinjem priču o veoma  ne zastupljenom jelu, čak i nepoznatom za mnoge, ali meni je veoma veoma drago i često ga jedem i uzivam  u čarima  njegovog ukusa  i mirisa. Ovo su Noazeti sa kajmakom uz prilog  grilovane palente, veoma čucno zar ne ?  Palenta i to grilovana da isto sam tako reagovao kad sam cuo ali čiste predrasude o jelima koja ne poznajemo , o različitim  oblicima i raznim načinima spremanja te iste koju odprilike svakodnevno jedemo .Secam se kad sam bio  mali moja baba sa sela je uvek pravila tu palentu suvu uz dodatak bele kafe  koju ni danas ne podnosim , pa mi i danas  kad se setim  proradi  stomak al ok  nema veze .... I da da se vratim na šta sam počeo,  taj čudan  prilog palenta (fuj fuj babina) postala je  moj omiljeni prilog uz file ,jednostavno pokupi sok polu pečenog mesa i bude preukusno . lepo začinjeno  belim lukom i persunom daje savršenu kombinaciju sa takvim jelima  , kao što su  bifteci i sve sto treba da bude poluživo i da pušta sokove .E sad malo o ovom kompletnom jelu, kad sam ga prvi put spremao nisam baš bio neki stručnjak za hranu, a ne pogotovo  živo meso, kako ga moji i dalje zovu (staromodni ljudi),Moj mentor i profesor mi je ukratko objasnio kako se  prave ali ga baš nisam slušao , pa sam pravio po svom (naravno), uzeo sam ceo file očistio ga , skinuo žilice i isekao  na četri komada , izlupao ih tučkom na debljinu 1 cm i ponovo oblikovao u postojeći oblik, arezonirao (začinio) sa soli i biberom i ostavio da malo odstoji ,u zagrejan tiganj ubacio sam kockicu maslaca i pustio da se otopi (uvek kad prizite na maslacu dodajte malo obicnog ulja jer ima veču lestvicu gorenja )  obacio komade d po komad i przio , kad su dobili  braonkastu boju izvadio sam i u istom tiganju przio već pripremljenu palentu, sve sam to obavio  poceo da ređam na tanjir   sve sam lepo dekorativno ukrasio i  stavio kajmak od gore da se istopi ali uvek mora to ali da postoji  ,moj dragi profesior je reko da je tanjir  neuredan , pri cemu sam ja dobio napad nervnog sloma i želeo sam da mu nabijem taj isti tanjir sa savšeno pripremljenim Noazetima u  glavu pa da malo blize covek vidi da je sve savršeno ali kako moj psihijatar kaze prvo izboj do 10 pa reaguj .... nije mi bilo dovoljno do 1000000000000000000 da brojim da se smiram ali sam se urazumio i  spustio gard i naravno ocutao (retko se dešava) Naravno da mi je dao dobru ocenu jer bi izbio treći svetski rat po njegovom licu se videlo da nije zadovoljan mojim tadašnjim umećem ......

Нема коментара:

Постави коментар